wordpress

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس یک عبارت کلی است که معانی متفاوتی در ذهن برنامه نویس و کاربران آن تداعی می کند.در واقع و در لپ کلام وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا نوشته شده با زبان PHP است.سایت های طراحی شده در ایجی آیتی هم با این CMS قدرتمند طراحی میشود.

طراحی سایت با وردپرس چرا بهترین انتخاب است؟

وردپرس چیست؟

وردپرس هم مانند جوملا و دروپال یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا و متن باز هست که با زبان php نوشته شده است و از پایگاه داده my sql پشتیبانی می کند که دارای امکانات و افزونه های رایگان خوبی هست وردپرس در سال 2003 در ادامه پروژه موفق b2 فعالیت کرد و هر روز به امکانات و توسعه آن افزوده می شود و اسم آن را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعه‌دهنده اصلی وردپرس) نام گذاری کرد .

سایتهای وردپرسی به سرعت در حال تسخیر دنیای وب هستند. وردپرس در بدو امر، سیستم مدیریت محتوایی بود که برای وبلاگ نویسی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از سایت‌ها از این سیستم استفاده می‌کنند. وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و به دلیل داشتن افزونه های متنوع، می تواند نیازهای مشتریان را برطرف نماید. برای داشتن یک سایت وردپرسی بهتر است از هاست‌های لینوکسی و هاست هایی که مخصوص خوده وردپرس هستند استفاده کرد.

آیا می دانید چه سایت های بزرگی با وردپرس طراحی شده اند؟؟؟

در جواب این سوال باید بگم مجموعه های خیلی خیلی بزرگی مانند شرکت مرسدس بنز و ناسا !!؟واقعا؟بله واقعا پس با دقت تا آخر این مقاله روبخون تا اطلاعاتت حسابی بالا بره 

طراحی سایت با وردپرس

امروزه داشتن وب سایت کار خیلی سختی نیست به گونه‌ای که شما می‌توانید پس از مدت زمان کوتاهی وب سایت خود را در دامنه و هاستی که مدنظر دارید، مشاهده کنید. البته این شرایط درصورتی است که از CMS یا قالب آماده برای طراحی وب سایت خود استفاده کنید چراکه طراحی CMS اختصاصی کمی زمان‌بر است و هزینه بیشتری هم برای شما در بر دارد. منظور از قالب یا CMS آماده، سیستم‌های مدیریت محتوایی هستند که به رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند. برخی از مهم‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا شامل: وردپرس، جوملا، دروپال و … هستند.

وردپرس یک CMS یا سیستم مدیریت محتوای رایگان است که می‌توانید با استفاده از آن در مدت زمان کوتاهی با هزینه کمتری برای کسب‌و‌کار خود یک وب سایت طراحی کنید علاوه‌بر این هیچ محدودیتی در طراحی وب سایت با وردپرس وجود ندارد به گونه‌ای که با استفاده از این CMS رایگان هم می‌توانید یک وبلاگ برای خود طراحی کنید و هم اینکه هر یک از انواع وب سایت‌های فروشگاهی، خبری، شرکتی و … را طراحی کنید.

طراحی سایت وردپرس نسبت به سایر CMS‌ها از مزایای متعددی برخوردار است و از همه مهم‌تر سفارش طراحی سایت وردپرس، نسبت به سایر پلتفرم‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است و سریع‌تر آماده می‌شود. از سایر مزایایی که طراحی سایت وردپرس دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای طراحی سایت با وردپرس:

هسته وردپرس بصورت متن باز ارائه می شود

متن باز بودن WordPress به این معناست که توسعه دهندگان وب می‌توانند افزونه ها و کدهای مورد نظر خود را به آن اضافه کنند و آن را در اختیار سایر افراد قرار دهند.

میتوانید مقاله سئو چیست را مطالعه بفرمایید.

مدیریت سایت وردپرسی کار سختی نیست

هر فردی با حداقل دانش وب و بدون نیاز به دانش طراحی سایت براحتی می تواند یک وبسایت وردپرسی را مدیریت کند. نحوه چینش منوها، تقویم شمسی در تمام افزونه ها، نصب راحت و سریع افزونه های متنوع و پشتیبانی کامل از زبان فارسی از مهمترین امکانات وردپرس است.

افزونه های کاربردی،متنوع و در دسترس

بی شک مهمترین دلیل برتری وردپرس بر سایر رقبا، تنوع بی نظیر پلاگین های کاربردی است. برای هر منظوری حداقل 5 توسعه دهنده مختلف، افزونه های کاربردی را توسعه دادند.توسعه سریع افزونه های دلخواه حتی اگر افزونه مورد نظر شما وجود نداشته باشد براحتی و بر اساس متن باز بودن هسته وردپرس، این امکان وجود دارد که افزونه دلخواه خود را تولید کنید.

همچنین می توانید با استفاده از افزونه ها قابلیت سفارشی سازی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید. افزونه های وردپرس مانند برنامه هایی برای وب سایت شما هستند که می توانید از آنها برای اضافه کردن ویژگی های پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل، فرم های تماس، منطقه عضویت و موارد دیگر استفاده کنید.

قیمت طراحی سایت وردپرس بسیار معقول و مناسب است

قیمت طراحی یک سایت وردپرس کاملا بستگی به نیاز های شما دارد ولی بصورت متداول این هزینه بین 2 تا 12 میلیون تومان قابل انجام است که رابطه مستقیمی با زمان انجام پروژه دارد.در واقع با هزینه معقول و خوب میتوان صاحب یه کسب و کار و سایت شد.

قالب های زیبا و کارآمد سایت

داشتن ظاهری زیبا و حرفه ‌ای، یک مزیت بسیار بزرگ برای وب سایت ‌های مختلف است. اولین چیزی که به چشم کاربران هر مجموعه ‌ای می‌آید، ظاهر یک وب ‌سایت است. به ‌همین دلیل است که افراد در طراحی وب‌ سایت، حتماً باید به کیفیت ظاهر وب‌ سایت ایشان توجه داشته باشند. اولین چیزی که در ظاهر یک وب ‌سایت، به چشم می ‌آید قالب طراحی سایت است. قالب یک وب‌ سایت به فرمی کلی صفحات وب‌ سایت گفته می‌ شود. هرچه قدر که در ساخت وب سایتتان از قالب زیباتر و حرفه‌ ای ‌تری بهره بگیرید، در نهایت می ‌توانید ظاهری حرفه ‌ای ‌تر برای وب سایتتان طراحی کنید. انتخاب قالب برای وب ‌سایت، باید به‌ گونه‌ای باشد که قالب دارای هماهنگی با فرم کلی وب ‌سایت باشد. 

راحتی و انعطاف پذیری برای ایجاد انواع وب سایت با وردپرس

مهم ترین مزیت وردپرس در سایت های فروشگاهی این است که استفاده از آن به راحتی و انعطاف پذیری برای ایجاد انواع مختلف وب سایت آسان است. این دلیل اصلی افزایش محبوبیت وردپرس است.

سئو بسیارخوب و بهینه شده برای موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) یکی از مهمترین فعالیت هایی است که صاحبان وب سایت ها مخصوصا سایت های تجاری و فروشگاهی برای اینکه در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرند، باید به آن توجه کنند. وردپرس با بهترین استانداردهای وب.ساخته شده است. وردپرس با استفاده از متاها، برچسب ها، دسته ها، لینک ها سئو سایت را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. همچنین برای قرار دادن مطالب حرفه ای شما می توانید از افزونه Yoast که به شما کمک می کند مطلبی مناسب با سئو خوب برای بهبود سئو سایت وردپرس خود تولید کنید استفاده کنید.

خوشبختانه وردپرس با طراحی و کدنویسی مناسب برای موتورهای جستجو نظیر گوگل به صورت استاندارد و بسیار مناسبی بهینه سازی شده است. بر همین اساس در میان CMS های موجود به جرات می توان گفت که وردپرس از نظر سئو  و یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بهتر عمل کرده و یک گزینه عالی برای راه اندازی وبسایت خواهد بود، بنابراین پیشنهاد می‌کنم اگر قصد استفاده از هرگونه قالب و افزونه وردپرس در سایت خود را دارید حتما از شرکت و یا شخصی بخواهید که در طراحی خود سئو و بهینه سازی قالب را مدنظر قرار داده و به صورت بهینه و بالاترین سطح ممکن از آن استفاده کند.

پشتیبانی وردپرس و فراوانی آن در وب سایتهای فارسی 

وردپرس نیز مانند سایر سیستم های مدیریت محتوا دارای سایت پشتیبان رسمی می باشد در حال حاظر دو سایت با آدرس های wp-persian.com و wordpress.org در دسترس هستند که با مراجعه به انجمن‌های پشتیبانی در این دو وبسایت می توانید اقدام به مطرح کردن مشکلات و نیازهای خود اقدام کنید تا کاربران وردپرسی شما را راهنمایی کنند، خوشبختانه وردپرس در میان پارسی زبانان به حدی غنی و جامع می باشد که با جستجو در میان منابع موجود می توانید سریعا نیازهای خود را مرتفع کنید.

پایداری و محبوبیت بالا

وردپرس نیز همانند گوشی شما با آخرین تکنولوژی، روندها و نیازهای کاربر به روز می‌شود. عملکرد و هدف یک وب‌سایت در طول زمان تغییر می‌کند و خوشبختانه وردپرس نیز با این تغییرات همگام است. به روز رسانی‌های منظم وردپرس به این معنی است که مشکلات آن برطرف می‌شود و ویژگی‌های مفید و هیجان‌انگیز جدید به طور مداوم به آن اضافه می‌شود.

سریع ، کارآمد و به روز 

باور آن سخت است اما وردپرس اجازه می‌دهد تا وب‌سایت خود را تنها در یک روز بسازید و تنها نیاز به محتوا و تصویر دارد. بسیاری از افراد ممکن است با خود بگویند گزینه‌های نرم‌افزاری دیگری وجود دارد که بعضی از آن‌ها مزایای بالایی را ارائه می‌دهند. اما بهتر است بدانید که هیچ کدام از آن‌ها بیش از یک بار ارائه نمی‌شوند و هیچ کدام ارزش، انعطاف‌پذیری و کارایی روزافزون وردپرس را نخواهند داشت.

مشاوره رایگان آژانس دیجیتال مارکتینگ ایجی آیتی

خیالتون راحت! میتوانید روی ما حساب کنید

چرا در طراحی سایت باید از وردپرس استفاده کنیم؟ چرا وردپرس بهتر است؟

بین ۱ میلیون فروشگاه برتر
همراه ووکامرس 21%
بین سی‌ام‌اس‌ها
سهم بازار، با کمال رقابتی که وجود دارد 60%
بین تمام سایتهای دنیا
محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا 34%
wp

افزونه و پلاگین های کاربردی طراحی سایت با وردپرس

افزونه Yoast seo پریمیوم فارسی – افزونه سئو وردپرس

قدرتمندترین افزونه سئو وردپرس در جهان | افزونه سئو وردپرس پریمیوم Yoast SEO Premium

افزونه Yoast سئو پریمیوم یکی از محصولات فوق العاده است که می تواند به شدت به سئو وبسایت شما کمک کند. افزونه سئو وردپرس با امکانات بسیار عالی که دارد بهترین پلاگین در وردپرس است.

این افزونه وردپرس قدرتمند با روش های مختلفی می تواند بعنوان کاتالیزگر در سئو سایت شما فعالیت کند. بسیاری کار ها را اتوماتیک انجام می دهد و بسیاری دیگر را سرعت می بخشد.

  • ایجاد نقشه سایت بصورت اتوماتیک و راحت
  • ایجاد محتوای استاندارد و بهینه شده
  • قابلیت انتخاب چندین نوع کلمه کلیدی در افزونه پریمیوم
  • قابلیت ایجاد چندکلمه کانونی
  • قابلیت ایجاد ریدایرک ها
  • قابلیت آنالیز بهبود خوانده شدن متن
  • آنالیز سئو صفحات
  • بهبود سریع در موتور های جستجو

فرم ساز گرویتی فرمز | افزونه گرویتی فرم | Gravity Forms Farsi

با استفاده از این ویرایشگر به سرعت میتوانید فرم وردپرسی خود را طراحی کنید،با ساخت فرم گروتی و با استفاده از امکانات و ابزارهای مختلفی که گرویتی فرم در اختیارتان قرار داده است این فرم را پیکربندی و فیلدهای مورد نیازتان را به آن اضافه کنید و در سایت وردپرسیتان این فرم را نمایش دهید.

  • فرم های چند صفحه ای گرویتی فرمز
  • تنظیمات پیشرفته در فرم ساز وردپرس Gravity Forms
  • محدودیت داده های ورودی در ساخت فرم گروتی
  • فیلدهای پیشرفته فرم ساز وردپرس گرویتی فرمز
  • زمانبندی فرم ها در فرم ساز گرویتی فرمز
  • استفاده از منطق شرطی در فرم ساز گرویتی فرمز

افزونه امنیتی وردفنس پرو ( Wordfence Security Pro )

افزونه وردفنس پرو یک روبات کاملاً دقیق است که همه چیز را اتوماتیک برای شما انجام می دهد. شما به راحتی می توانید با نصب این افزونه سایت خود را از حمله روبات ها و هکر ها در امان نگه دارید.

افزونه Wordfence Security Pro سایت را از آدرس های مخرب که ممکن است به سایت شما آسیب وارد کنند را در امان نگه میدارد. محبوب ترین افزونه اسکنر امنیتی و فایروال شعار کوتاهی هست که به این افزونه نسبت داده شده و بیانگر قدرت واقعی وردفنس است.

  • جلوگیری از وارد کردن رمز عبور های ساده
  • مراقبت از سایت در برابر حملات DDOS
  • عدم کاهش سرعت وبسایت
  • مشاهده زنده ترافیک و انواع آمار های
  • مسدود کردن دستی پیشرفته
  • مسدود کردن ربات ها و یا خزنده هایی که به دنبال شناسایی باگ های امنیتی هستند
  • امکان مسدود کردن کاربران یک کشور
  • اعلام و تعمیر فایل های خراب شده
  • تایید هویت دو مرحله ای
  • حفاظت همیشگی در برابر خطرات

افزونه Slider Revolution، افزونه وردپرس اسلایدر رولوشن

افزونه Slider Revolution فراتر از یک اسلاید وردپرس! به آمار هفت میلیونی کاربران افزونه اسلایدر روولوشن در کل دنیا اعتماد کنید و سایت خود را با اسلایدر های جذاب این افزونه در راس نگه دارید. افزونه وردپرس اسلایدر و تصویر Slider Revolution با دارا بودن بیش از 400 اسلاید آماده و 70 الگوی کاملا فارسی و جذاب یکی از قدرتمند ترین و پر فروش ترین افزونه های دنیا می باشد

 

  • 400+ الگوی آماده برای هر موضوعی
  • این افزونه برای همه ی طراحان از مبتدی تا حرفه ای آماده شده است
  • قابلیت های بالای افزودن انیمیشن
  • به روزرسانی آسان و فوری
  • سرعت و کارایی بالا
slider-revolution

پرسش‌های متداول درباره طراحی سایت وردپرس و ساخت وب سایت وردپرسی

اگر سوالی دارید که که پاسخ آن در گزینه های زیر نیست با ما در میان بگذارید.

 وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که امروز با اقبال گسترده جهانی تبدیل به اولین ابزار انتشار محتوا در وب شده است. سیستم های مدیریت محتوا نرم افزارهایی هستند که راه اندازی سایت را تسهیل کرده و به مدیر سایت پنلی می دهند که بتواند به راحتی سایت خودش را مدیریت کند و متن باز بودن وردپرس به این معناست که برنامه نویسان زیادی در دنیا در توسعه این سیستم مشارکت داشته و دارند.

در وردپرس ظاهر گرافیکی سایت که آن را تم یا قالب یا پوسته می گویند از هسته سیستم مجزاست و هم می توان پوسته یا قالبی را از صفر طراحی کرد و هم می توان از تمپلیت های آماده که معمولا با تنظیمات گوناگون قادر به تبدیل شدن به تم های مختلف هستند بهره جست. البته ما در داده ورزان از تم های آماده و پوسته های خریدنی استفاده نمی کنیم بلکه برای هر مشتری مناسب شان او از صفر تم می زنیم و پوسته و قالب اختصاصی کار می کنیم.

 

گاه کاربران از ما درباره بهترین قالب چندمنظوره وردپرس می پرسند. البته هر قالبی با یک هدفی طراحی شده است مثلا :

  • بهترین قالب خبری وردپرس : بهترین پوسته خبری وردپرس قالب هایی هستند که برای اهداف خبری بهینه سازی شده اند.
  • بهترین قالب وردپرس برای فروشگاه : قالب هایی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و نمایش محصولات و دسته های کالا و سبد خرید و مراحل پرداخت بهینه شده اند.
  • بهترین قالب های وردپرس شرکتی : که مناسب راه اندازی سایت اطلاع رسانی یک شرکت هستند.
  • بهترین قالب های وردپرس شخصی : که مناسب راه اندازی یک وب سایت و یا یک وبلاگ شخصی هستند.

اما می توان گفت چیزی به نام بهترین قالب وردپرس دنیا وجود ندارد. بلکه هر قالبی برای کاری مناسب است. ما در ای گیت از نسخه خریدنی پرو صفحه ساز بسیار پیشرفته المنتور و ویژوال کامپوزر استفاده میکنیم که علاوه بر امکان دهی بروزرسانی زنده صفحات مستقیما از روی خود صفحات ، یک استودیوی طراحی آنلاین قابل کشیدن و رها کردن در اختیار ادمین می گذارد که میتواند با استفاده از کتابخانه غنی آبجکت های آماده،‌ بدون درگیر شدن با سی اس اس و اچ تی ام ال و جاوااسکریپت و بدون نگرانی بابت ریسپانسیو صفحات سایتش را به دلخواه چیدمان کند.

هسته وردپرس تنها شامل حداقل‌های لازم برای هر سایتی است و هر چیزی که بتوان به این هسته کوچک اما کارآمد افزود را افزونه یا پلاگین می‌گویند. به عبارت دیگر سازندگان وردپرس استانداردهایی وضع کرده‌اند که هر شرکت،‌ تیم یا فرد برنامه‌نویسی می‌تواند کارکردی که به نظرش در وردپرس نیست را در قالب یک افزونه یا پلاگین توسعه دهد و به آن بیفزاید. هر چقدر این پلاگین خوش ترکیب تر، تحلیلش روی حساب تر و برنامه نویسی و کارکردش قویتر، طبعا میزان رای و امتیاز اهالی اکوسیستم وردپرس به آن بیشتر. هم اکنون وردپرس یکی از غنی ترین و پرتعدادترین و باکیفیت ترین مجموعه پلاگین ها را در مقایسه با دیگر نرم افزارهای متن باز در جهان داراست.

 

وردپرس یک سیستم نرم افزاری متن باز توسعه یافته بر اساس زبان برنامه نویسی پی اچ پی PHP است و دیتابیس آن مای‌اس‌کیوال MySQL است. برنامه نویسی وردپرس نیازمند مهارت و سالها تجربه در زمینه توسعه سیستم های تحت وب و شناخت عمیق استانداردهای داخلی سیستم وردپرس است.

 

 برای عموم پروژه های طراحی سایت که اکثرا اطلاع رسانی و یا فروشگاه اینترنتی هستند وردپرس گزینه ای ایده آل، با امکانات فراوان و تنوع افزونه بالا و خوش دستی پنل مدیریت است. وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوای دنیاست زیرا :

  • تعداد بسیار زیادی افزونه و پلاگین از قبل توسعه داده شده و آماده برای آن در دسترس است. بیش از هر نرم افزار متن باز دیگری.
  • اکوسیستم بسیار گسترده ای در دنیا هاستینگ، توسعه تم و قالب و توسعه افزونه در آن را عهده دار هستند.
  • یافتن متخصص وردپرس به علت گسترده گی اکوسیستم آسان و نسبت به سامانه های مشابه کم هزینه تر است.
  • پانل ادمین کاربر پسند و خوش دستی دارد که به خوبی روی موبایل و تبلت هم جواب می دهد.
  • سئوی قوی دارد و توسعه دهندگان زیادی در دنیا دست اندر کار همنواخت کردن دائمی آن با تغییرات سالیانه گوگل هستند.

وردپرس به معنای کلمه امن است. اصلا مگر می شود سیستمی ضعف های آشکار امنیتی داشته باشد و سپس دنیا آنقدر به آن اقبال کند که بیشترین سهم وب سایت های اینترنتی را از آن خود کند. مگر می شود سیستمی ناامن باشد و شناخته شده ترین برندها و سرشناس ترین شخصیت ها و معتبرترین نهادهای دنیا سایت های اطلاع رسانی خود را با وردپرس راه اندازی کنند؟!

اگر مطابق با استانداردهای منتشره خود وردپرس رفتار شود و روی هاستینگ مناسبی میزبانی شود و پلاگین های لازمش از منابع معتبر خریداری شود و تیم پشتیبان آن را مدام و بر اساس آخرین بروزرسانی های جهانی وردپرس آپدیت کند نه تنها ضعف امنیتی نخواهد داشت بلکه امنیت آن بسیار بالا و بی دغدغه خواهد بود.

در پاسخ به این سوال که چگونه بفهمیم سایتی وردپرس است باید گفت در مرورگر کروم گوگل افزونه ای هست به نام wappalyzer که اطلاعات کاملی از زبان برنامه نویسی،‌بانک اطلاعاتی و کتابخانه های کد بکار رفته در یک وب سایت بدست می‌دهد. این افزونه به محض ورود شما به یک سایت وردپرسی علامت وردپرس را نشان میدهد.

 

البته شرکت های مختلف بر اساس مبانی مختلفی پروژه های طراحی سایت با وردپرس را قیمت گذاری میکنند و البته در کشور ما متاسفانه هم به دلیل نبود نظارت قانونی کافی و هم به علت تنزل سطح عمومی اخلاق حرفه ای کسب و کار قیمت دهی ها متشتت و تعرفه ها تا حدودی پرت و نامربوط است. اما در جهان و در ایران ملاک های درست تاثیرگذار بر قیمت و پارامترهای موثر در محاسبه آنلاین هزینه طراحی سایت وردپرس عبارتند از :

  • تعداد صفحات : یعنی تعدد و تکثر صفحاتی که قرار است توسط تیم طراح، طراحی اختصاصی و ورود محتوا شود. طبعا هرچقدر تعداد صفحات اولیه بیشتر قیمت بالاتر.
  • افزونه های خریدنی : اینکه تعاریف پروژه مستلزم خریداری چه تعداد افزونه غیر رایگان است. از آنجا که عموما افزونه های مورد استفاده ای گیت نسخه پرو هستند بنابراین ایجاد سایت توسط ما هزینه هایی یرای خوده ما دارد. 
  • برنامه نویسی اختصاصی : اگر تعریف پروژه طوری باشد که نیازمند توسعه های اضافی و برنامه نویسی های خاص منظوره باشد طبعا هزینه ها افزایش پیدا میکند.

 که اگر شما قرار است سایتی ایده محور راه اندازی کنید که هیچکس قبلا به ذهنش خطور نکرده و حتی با سرهم کردن پلاگین های از قبل آماده و فراوان اکوسیستمی مانند وردپرس قابل پیاده سازی نیست، منطقی است اگر شما با یکی از زبان های برنامه نویسی اقدام به توسعه چنین سایتی از صفر کنید و لاجرم کندی پیشرفت کار،‌هزینه بالای توسعه و اشکالات و باگ های یک نرم افزار بار اول توسعه یافته را به جان بخرید. اما در مورد اکثر وب سایت ها و فروشگاه ها که به جز تم و قالب اختصاصی شان در تعاریف شان هیچ کارکرد خاص منظوره ای وجود ندارد برنامه نویسی از صفر اصلا معقول نیست.

  • زبان برنامه نویسی پی اچ پی : یکی از زبان های محبوب در توسعه سامانه های تحت وب است. وردپرس بر اساس پی اچ پی توسعه یافته است.
  • فریم ورک لاراول : یکی از محبوب ترین فریم ورک های برنامه نویسی مبتنی بر زبان پی اچ پی است.
  • اچ تی ام ال : اصلا زبان برنامه نویسی نیست بلکه زبان نشانه گذاری است  گرچه امروزه آنقدر راه اندازی سایت های داینامیک و در عین حال زیبا با وردپرس آسان شده که کسی دیگر زحمت ساختن صفحات با اچ تی ام ال استاتیک را به خود نمی دهد.

وردپرس فارسی همان وردپرس است که عزیزانی زحمت ترجمه عبارات و برچسب‌ها و پیغام‌های پانل مدیریتش از انگلیسی به فارسی را کشیده‌اند و تاریخ میلادی آن را هم هجری شمسی کرده اند. 

 

وردپرس و سئو یکی از سئوالات کلیدی و در عین حال مهم مشتریان است. مدیریت سئو وردپرس چنین است که در هسته کوچک ولی کارآمد آن قواعد اصولی سئو رعایت شده است و افزایش سئو سایت وردپرس به افزونه های تخصصی سپرده شده است. افزونه هایی برای بهبود سئو سایت وردپرس که هدفشان بالا بردن سئو سایت وردپرس است و برای این منظور با پایش دائمی تغییرات سالیانه الگوریتم های گوگل، توسعه لازم را برای همنواختی با آن تغییرات را در خود می دهند. تعداد زیادی افزونه سئو در وردپرس وجود دارد که به کاربر کمک می کنند تنظیمات سئو در وردپرس را انجام دهد.

همچنین قالب های سئو شده وردپرس هم کم نیستند که علاوه بر زیبایی و ریسپانسیو بودن، رتبه گرفتن راحت صاحب سایت را لحاظ کرده اند. اما در پاسخ به این سوال که کدام افزونه سئو مطالب وردپرس را بهتر انجام می دهد و بهترین افزونه سئو برای وردپرس کدام است باید گفت افزونه های متعددی برای تقویت سئو وردپرس وجود دارند که عبارتند از :

  • افزونه سئو تصاویر وردپرس : که به سئو تصاویر وردپرس کمک میکند تا راحت تر در سرچ عکس گوگل پیدا شوند.
  • افزونه سئو اتوماتیک وردپرس : که یکبار تنظیم می شود و خودش خودکار سعی می کند مطالب آپدیتی را حتی الامکان بهینه کند.
  • افزونه سئو ویدیو وردپرس : که به سئو ویدئو وردپرس کمک میکند تا در سرچ فیلم و ویدیو در گوگل بهتر پیدا شود.
  • افزونه سئو وردپرس yoast : اما بهترین و معروف ترین افزونه سئویی وردپرس یوست است که پارامترهایی مختلفی را می سند و آنقدر به شما راهنمایی می کند تا با اصلاحاتی که انجام می دهید چراغک زرد یک مطلب را سبز کنید.

اما استفاده از افزونه های فوق مدیر سایت را از یادگیری نکات سئو وردپرس بی نیاز نمی کند و لذا لازم است فرد یا تیم تولید کننده محتوا هم سئو سازی وردپرس و ارتقاء سئوی یک مطلب را بدانند و بیاموزند.

سایت های معروف وردپرس که با سامانه وردپرس راه اندازی شده اند را میتوان در دو دسته معرفی کرد:

  • سایت های معروف وردپرسی داخلی :
    • مجله خبری دیجیاتو که در زمینه اخبار دنیای فناوری فعالیت دارد.
    • مجله خبری دیجی کالا که یک مجله اینترنتی معرفی هنرمندانه محصولاتی است که در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا معرفی می شوند.
    • سایت پزشکی دکتر سلام.
    • سایت خبری پربازدید گجت نیوز.
    • مجله اینترنتی محبوب چطور دات کام.
  • سایت های معروف وردپرسی خارجی بین المللی:
    • سایت کاخ سفید
    • سایت اطلاع رسانی شرکت خودروسازی مرسدس بنز
    • سایت رسمی کشور سوئد
    • سایت خبری روزنامه نیویورک تایمز
    • وبلاگ شرکت موزیلا صاحب مرورگر فایرفاکس
    • وب سایت شرکت سونی موزیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =