طراحی سایت فروشگاهی با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت مشاهده بیشتر

نرخ CTR چیست و راههای افزایش آن چیست؟

آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از مهم ترین عواملی که هنگام آمار بازدید سایت باید به آن توجه خاصی شود نرخ کلیک (CTR) است. این نرخ با توجه به بازدید کاربر می باشد که شما می توانید با رعایت یک سری اصول مقدار آن را افزایش دهید. هنگامی که تعداد بازدید از سمت تبلیغات و یا صفحات مختلف زیاد باشد می توانید درصد آن را به طور دقیق بررسی نمایید.قبل از تعریف دقیق تر باید بدانیم CTR مخفف چیست. این عبارت از ترکیب سه کلمه Click Through Rate تشکیل شده است که نزدیک ترین ترجمه در زبان فارسی برای آن میشود نرخ کلیک.

نرخ کلیک (CTR) چیست؟

CTR در واقع مخفف کلمه Click Through Rate و به معنای نرخ کلیک می باشد. اما اگر بخواهیم تعریف درستی از این مورد داشته باشیم باید بگوییم در واقع تعداد دفعاتی که سایت در نتایج جستجو نمایش داده می شود و کاربر بر روی آن کلیک خواهد کرد را می توانیم نرخ CTR بدانیم که این عامل می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت شما بگذارد. همچنین این مورد نیز می تواند برای هر صفحه و هر کلمه کلیدی متفاوت باشد و محاسبات دیگری را در بر گیرد.

میزان مناسب نرخ کلیک تا چه اندازه ای است؟

قبل از اینکه بخواهید این درصد را مورد بازبینی و بررسی قرار دهید باید مقدار استاندارد آن را بدانید. درصد استانداردی که انتخاب شده و شما می توانید از آن نتیجه مناسبی را دریافت کنید بین بازه 30 تا 50 درصد می باشد. اما توجه داشته باشید هر چه این مقدار به 100 نزدیک تر باشد بیانگر عملکرد مناسب سایت شما در کلمه کلیدی مورد نظر است. در اصل میزان متناسب رو به پیشرفت برای کاربر باید از 50 تا 80 درصد باشد. علاوه بر آن باید گفت این نرخ به عامل دیگر مانند، کسب و کار و هدفمند بودن آن بستگی دارد اما اندازه مناسب و معقول آن برای بسیاری کاربران سایت از 30 تا 50 درصد شروع می شود.

بررسی نرخ سی تی آر

یکی از راه هایی که می توانیم این نرخ را برای خود مورد سنجش قرار دهیم اتصال به حساب کاربری Google Search Console می باشد. با رفتن به این برنامه، این نرخ را به صورت خودکار مشاهده خواهید کرد. کافی است برای دسترسی به آن به قسمت Performance رفته و قسمت Average CTR و Average position را فعال نمایید. با این کار اطلاعات خاص به شما داده می شود و می توانید آمار صفحه مورد نظر خود را مشاهده کنید. عامل دیگری که می تواند تاثیر بسزایی بر این درصد بگذارد عنوان صفحه و متا دیسکیریپشن صفحات می باشد. برای اطلاعات دقیق تر، بهتر است یک فایل CSV از سرچ کنسول دانلود کرده و نرخ CTR خود را نسبت به ماه های گذشته بررسی کرده و میزان پیشرفتتان را مشاهده نمایید. در ادامه باید گفت فاکتورهایی برای افزایش نرخ کلیک سایت وجود دارند که به عنوان عامل اساسی برای افزایش نرخ کلیک هستند و شما می توانید با رعایت آن ها این درصد را افزایش دهید. با ما همراه باشید تا راهکارهای افزایش نرخ سی تی آر را برای شما بازگو کنیم.

نرخ کلیک چگونه محاسبه می‌شود؟

با توجه به اهمیت CTR در میزان موفقیت یک وب سایت، باید بتوانید آن را به درستی محاسبه کنید. بر اساس الگوریتم گوگل، شما باید تعداد هر کلیک بر روی محتوای وب سایت خود را که در نتایج جستجوی گوگل صورت می‌گیرد، به تعداد نمایش آن‌ها (impression) تقسیم کنید، تا نرخ کلیک وب سایت خود را به دست آورید.

قرار گرفتن در نتایج جستجوی گوگل، به تنهایی از اهمیت چندانی برخوردار نیست، بلکه باید برای موفقیت در سئو برنامه ریزی کنید. بنابراین بهتر است به جای اینکه انرژی خود را بر دریافت رتبه برای تعداد بیشتری از صفحات، با یک کلمه کلیدی و مخاطب بالا صرف کنید، در صفحه اصلی سایت خود بر روی کلمات کلیدی پرمخاطب تمرکز کنید. به این ترتیب می‌توانید برای هر کدام از صفحات سایت، یک کلمه کلیدی منحصر و مرتبط با آن صفحه در نظر بگیرید. این تکنیک باعث افزایش CTR ، دیده شدن سایت و در نهایت فروش بیشتر محصولات و خدمات شما خواهد شد.

تعداد نمایش (impression) چیست؟

سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است که تعداد نمایش (impression) چیست؟ تعداد دفعاتی که محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو به نمایش درمی‌آید را را با نام impression می‌شناسیم. به عبارتی ایمپرشن به معنی دیده شدن نتایج  در صفحه نتایج گوگل(Serp) است. وقتی کاربر کلمه یا عبارتی را در باکس جستجوی گوگل سرچ می‌کند، نتایجی به او نمایش داده می‌شود که برای تک تک آن نتایج یک ایمپرشن نیز ثبت می‌شود. اگر سایت شما با آن عبارت کلیدی در صفحه دوم گوگل باشد، در صورتی که کاربر به آن صفحه وارد نشود، impression برای شما ثبت نخواهد شد.

مشاوره رایگان آژانس دیجیتال مارکتینگ ایجی آیتی

خیالتون راحت! میتوانید روی ما حساب کنید

شاید بپسندید

egit
سئو چیست؟

سئو مخفف چیست؟ سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری

شبکه اجتماعی
علاقه به شبکه های اجتماعی و وب

در دنیای امروز استفاده و علاقه به شبکه های اجتماعی و وب و واردشدن به این دنیای شیرین در دل و جان افراد جامعه بیش از پیش قوت گرفته است.شاید

Website
چرا باید وب سایت داشته باشید؟

یکی از دلایل اصلی که باید برای کسب و کار خود وب سایت داشته باشید، افزایش اعتبار خود یا مجموعه خودتان است. … بدون وب سایت، مردم ممکن است مشروعیت

html-css
معرفی کامل Html و Css

اگر شما هم طراح وب باشید و به این مقوله علاقه داشته باشید و فعالیت در این زمینه و یادگیری بیشتر یکی از اهداف شما باشد، از جمله بدیهی ترین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پنج =